Den hyllade filmmakaren och mästerprovokatören Morgan Spurlock återvänder till bioduken med en djuplodande undersökning av produktplacering, marknadsföring och reklam genom att göra en film helt finansierad av produktplaceringar, marknadsföring och reklam. Han använder sig av sin atomprecisa humor och självutlämnande filmstil för att lyckas dissekera reklambranschen och säljer sin personliga integritet till den högstbjudande för att kunna finansiera projektet. Från Morgan Spurlock kommer den samhällsfientliga, roliga och förrådande smarta The Greatest Movie Ever Sold. Han söker belysa det fula och dolda i vår reklamfinansierade värld genom att göra den första ”docbustern”.
9 september, 2011
Morgan Spurlock
Jeremy Chilnick
Morgan Spurlock
USA
The Greatest Movie Ever Sold
Göteborgs-Posten | |
Moviezine | |
Cinema | |
Dagens Nyheter | |
Expressen | |
Ciné | |
Filmfenix | |
Filmeye | |
Kulturnyheterna | |
Kulturnytt i P4 | |
Metro | |
TV4 Nyhetsmorgon | |
Aftonbladet | |
Helsingborgs Dagblad | |
Sydsvenskan | |
Onyanserat | |
Borås Tidning |
2,6
2013
2012
2011
3,1
2008
3,7
2004
Som medlem kan du filtrera på spelplattformar och musikgenrer samt stänga av autospelning av trailers.
Registrera digDenna sajts underhåll är helt beroende av reklamintäkter och premiummedlemmar. Vänligen stäng av din annonsblockerare eller bli premiummedlem för att slippa reklam.
Ett premiummedlemskap kostar 39:- för en månad eller 299:- för ett år och då låser du upp funktioner och du stödjer också en oberoende utvecklare.
Tänk på att:
Alla recensioner kontrolleras manuellt.